PIPPLE


AFTERNOON CASE & RECRUITMENT DINNER

Wij zijn Pipple. Een snelgroeiende data science agency. Met een club van 30 medewerkers maken we de wereld een stukje mooier. Door data science op een creatieve manier in te zetten, maken we onze klanten extreem blij. We voelen ons thuis in diverse werelden: van logistiek, banken, verzekeraars en industrie, tot overheid, energie, marketing en non-profit.Wij zijn Pipple. Een snelgroeiende data science agency. Met een club van 30 medewerkers maken we de wereld een stukje mooier. Door data science op een creatieve manier in te zetten, maken we onze klanten extreem blij. We voelen ons thuis in diverse werelden: van logistiek, banken, verzekeraars en industrie, tot overheid, energie, marketing en non-profit.

Vanuit de wereldberoemde Brainport regio lossen we complexe problemen op door nieuwe praktische oplossingen te ontwikkelen. Dit doen we met behulp van wiskunde, statistiek, machine learning, kunstmatige intelligentie, aangepaste algoritmes en andere gave dingen.

Met een creatieve en onbevangen blik trotseren we de wereld en maken we het onmogelijke mogelijk. Key daarin zijn onze kernwaarden: onbevangen, creatief en dienstbaar. We werken nauw samen met onze klanten, omdat dit telkens opnieuw leidt tot mind blowing oplossingen.

Bij Pipple heerst een unieke cultuur. Wij werken namelijk vanuit een positief wereld- en mensbeeld. Dat wil zeggen dat je bij ons vertrouwen krijgt in plaats van dat je het eerst moet verdienen. Ook fun en ontwikkeling vinden we belangrijk. Elke maand organiseren we Pipple-dagen en Pipple-lectures en ieder jaar gaan we op skivakantie met het hele team!

Ben je benieuwd naar ons team, de verhalen van onze klanten of wil je meer weten over werken bij Pipple? Check www.pipple.nl.


STATISTIEKEN

Sectoren: Data Sience, Consulting & Operations Research
Vestigingen: 1 in Nederland
Man-vrouw verhouding: 70-30 %
Aantal werknemers: 32
Aantal startposities per jaar: 3
Aantal stageposities per jaar: 6
Aantal werkstudenten per jaar: 4
Gemiddelde leeftijd: 30


CASE

Tijdens onze case krijgen studenten de kans om kennis te maken met het consultancy vak en met Pipple als bedrijf. Zij zullen de rol van Pipple consultant op zich nemen om advies uit te brengen aan het fictieve bedrijf ‘LED it be delivered’. We zullen niet focussen op inhoudelijke analyses, maar juist op het sociale aspect van ons werk. Hoe kom je er achter wat een klant wil, waar moet je op letten als je advies uitbrengt of resultaten presenteerd, etc. Tijdens de case hopen we de studenten een goed beeld te geven van zowel onze werkzaamheden als onze bedrijfscultuur.